TURBOMECANICA Azi
TURBOMECANICA
Azi
In prezent, scopul companiei TURBOMECANICA este de a se permanentiza ca furnizor de componente si reparatii pentru industria aeronautica cat si pentru alte domenii de inalt nivel tehnologic, mentinand un standard de calitate ridicat pentru produsele fabricate/reparate, care sa asigure satisfactia clientilor traditionali dar si atragerea de noi clienti, castiguri optime si profituri pe termen lung.
In acest context strategia companiei noastre are la bază dezvoltarea permanentă de programe noi în parteneriat cu nume prestigioase din industria aeronautică.
Schimbările care au avut loc la nivel de management, fondate pe principii de eficienţă şi eficacitate, alături de inovaţii şi investiţii permanente în noi tehnologii au adus creşteri progresive continue la nivelul cifrei de afaceri, prin atragerea de noi proiecte şi noi parteneriate.
În permanentă dezvoltare şi acţionând într-un mediu de afaceri care ne pune mereu in fata unor continue provocari, TURBOMECANICA este în orice moment pregatită să exploreze dezvoltarea de noi programe pentru motoare cu turbină, alături de clienţii tradiţionali sau împreună cu noii parteneri. De asemenea, continuand programele de fabricaţie şi reparaţie de ansamble si componente de aviatie sau industriale, suntem pregătiţi să incheiem parteneriate strategice, joint-ventures, acorduri de infiintare baze de reparaţii pentru produse din industria aviatică. Atuul nostru este condiţia calităţii, nefăcând niciodată compromisuri în ceea ce priveşte fiabilitatea şi dorind in permanenta să sustinem interesele partenerilor noştri prin eficientizarea costurilor.
TURBOMECANICA este deschisa sa sprijine actiunile legate de alte produse promovate de companii aeronautice in Romania si este capabila sa sustina programe de fabricatie / reparatie / mentenanta a componentelor si ansamblelor prevazute a fi livrate in viitor catre operatori din Romania sau din estul Europei.
Inceputurile TURBOMECANICA
Epoca motoarelor cu reacție
Inceputurile
TURBOMECANICA
Epoca motoarelor cu reacție
Misiunea noastră a început odată cu Uzina TURBOMECANICA, în 1975 ca principal furnizor de motoare cu turbina si ansamble mecanice pentru elicoptere, cat si motoare pentru avioanele de fabricatie romaneasca care intra in dotarea Ministerului Apararii Nationale si Serviciului Roman de Informatii.
In anii ´70 s-a demarat un program amplu de dezvoltare a industriei aeronautice in tara noastra care a avut ca obiectiv principal construirea de avioane si elicoptere de lupta. Astfel, in anul 1975 a fost infiintata „Uzina TURBOMECANICA Bucuresti, societatea cu cel mai inalt nivel tehnologic, avand insa si un grad rezonabil de independenta al procesului de fabricatie. In acest context, pentru TURBOMECANICA au fost achizitionate cele mai bune echipamente de fabricatie disponibile in acel moment, precum si licente de fabricatie si montaj pentru motoarele VIPER 632-41R/M, TURMO IV C/CA si pentru ansamblele mecanice ale elicopterului PUMA.
Motorul VIPER 632-41R/M, produs sub licenta Rolls-Royce, echipeaza avionul de lupta IAR 99 STANDARD/Soim, capabil sa asigure misiuni de atac la sol precum si misiuni de recunoastere. Motorul TURMO IV C/CA, produs sub licenta TURBOMECA FRANTA si ansamblele mecanice IAR-330 produse sub licenta AEROSPATIALE FRANTA (in prezent AIRBUS) echipeaza elicopterul de lupta PUMA IAR-330, care poate indeplini misiuni de atac, cautare-salvare ori transport de trupe, inclusiv pe timp de noapte.
TURBOMECANICA s-a dezvoltat initial prin integrarea cu succes a produselor traditionale mentionate mai sus, devenind astfel un furnizor important si exclusiv de produse noi pentru Ministerul Apararii din Romania. Ulterior, impreuna cu compania Rolls-Royce si partenerii iugoslavi, a fost realizat un program de dezvoltare a postcombustiei pentru motorul VIPER 633-47.
In anul 1980 a fost obtinuta licenta ROLLS-ROYCE pentru fabricatia motorului civil turboreactor cu dublu flux SPEY 512-14 DW, care propulsa aeronava BAC-111-500. In 1985, Guvernul Romaniei si cel al fostei Uniuni Sovietice au initiat un program comun pentru dezvoltarea si productia in TURBOMECANICA a unui motor cu turbina de 700 CP pentru elicopter (in prezent aceste tipuri de motoare nu mai sunt in fabricatie).
Dupa anii 1990, TURBOMECANICA a devenit societate pe actiuni si a intrat intr-un proces de reorganizare si modernizare, mentinand un standard de calitate ridicat pentru produsele fabricate/reparate, care sa asigure satisfacţia clientilor traditionali dar si atragerea de noi clienti. Compania noastra a fost implicata, impreuna cu partenerul nostru traditional IAR Brasov, in programe de modernizare elicoptere, fiind singurul furnizor de activitati de reparatie pentru motoare si ansamble mecanice pentru IAR 330 SOCAT, IAR 330 NATO, IAR 330 NAVAL (pentru misiuni SAR, ASW, ASUW), PUMA SM pentru Emiratele Arabe Unite si PUMA in configuratie VIP.
In anul 2002, intre TURBOMECANICA si GENERAL ELECTRIC a luat fiinta un joint-venture cu sediul in Romania, avand numele „TURBOMECANICA COMBUSTOR PRODUCTS”, TURBOMECANICA vanzand in anul 2007 catre GENERAL ELECTRIC partea sa de 50% .
In prezent, compania noastra a devenit un furnizor recunoscut pe plan international de piese si componente de aviatie si industriale (turbine cu gaz ), avand experienta in programe ca: TRENT 700, TRENT 900, motoare CFM, ansamble mecanice pentru elicopterele civile AW109/AW119 LEONARDO HELICOPTERS, fiind activ angajata pe piata internationala prin dezvoltarea de programe de cooperare cu companii de prestigiu din domeniul aeronautic.
Inceputurile industriei aeronautice române
Inceputurile
industriei
aeronautice
române
Totul a început cu Henri Coandă, românul care în anul 1910, la Salonul Aeronautic de la Paris, a expus lumii viitorul: un aeroplan fără elice, propulsat de un motor cu reacţie. Ulterior, a sprijinit progresul prin cercetările sale ştiinţifice în domeniul aeronautic, devenind un remarcabil om de ştiinţă (efectul Coandă este descoperirea sa) şi membru al Academiei Române de Ştiinţă.
Imediat după Primul Război Mondial, în România a apărut cea mai importantă fabrică de avioane, cunoscuta sub numele „Uzina Industria Aeronautică Română”-Braşov. Din 1925, acolo s-au produs 11 tipuri de motoare de aviaţie, care dezvoltau o putere între 130 CP şi 1025 CP, precum şi 8 tipuri de avioane sub licenţă, 17 tipuri de avioane originale concepute şi fabricate în România, elice din lemn şi metalice, trenuri de aterizare, armament, diverse alte echipamente.
I.A.R. Brasov a devenit un nume redutabil începând cu producţia avionului de luptă IAR 80, al 4-lea în lume clasat pentru viteză maximă, fiind un avion de lupta din clasa Hawker Hurricane. Modelul IAR 80 a fost dezvoltat ulterior în IAR 81, versiunea de atac la sol şi recunoaştere a predecesorului său.
Începând cu anul 1927, I.A.R. Brasov a început producţia, sub licenţă franceză Lorraine-Dietrich W, de motoare de aviaţie cu 12 cilindri răciţi cu apă, fără reducţie, ce dezvoltau 450 CP, continuând apoi cu renumitele produse ale vremii Gnome-Rhone 7K, 9K, 14K, motoare radiale, Daimler-Benz DB 605.
Dorinţa si capabilitatea fabricantului roman I.A.R. Brasov nu era insa doar de lucru sub licenţă, astfel că s-a trecut imediat de la îmbunătăţirea unor produse deja existente – la dezvoltarea unor concepte în întregime noi. În acest mod, în 1940 a intrat în producţie motorul IAR-14KIVc321000 A1, cu o serie de peste 400 de motoare răcite cu aer, cu supra-alimentare, o putere de 1025 CP, cu două rânduri de cilindrii radiali. Acesta a propulsat avioanele de lupta IAR 80 şi IAR 81, fiind îndeosebi apreciat la nivel internaţional.